28 Kasım 2015 Cumartesi

MD

League Of Legends 5.23 Yama Notları.



League Of Legends 5.23 Yama Notları.


Ashe
Q ayrı ayrı oklarla kritik vuruş gerçekleştiriyor ve Runaan'ın Kasırgası'yla çalışıyor.
Biraz temizlik yapmakta fayda gördük. Nişancı eşyalarında yaptığımız değişikliklerin önemli bir bölümü, kritik vuruş ihtimalini nişancı sınıfı için anahtar istatistiklerden biri hâline getirme amacı taşıyordu ve Ashe'in temel yeteneği, bu değişikliklere pek uyumlu sayılmazdı. Artık uyumlu!
Q - Pürdikkat
KRİTİK YAĞMUROk yağmurundaki beş okun birden aynı kritik vuruş durumunu paylaşmasına neden olan bir hata giderildi. Artık kritik vuruşlar her ok başına gerektiği şekilde belirleniyor.
RUNAAN'IN KAR FIRTINASIArtık Runaan'ın Kasırgası ile gerektiği gibi çalışıyor
RENK EFSUNURunaan'ın Kasırgası artık Pürdikkat devredeyken buz rengi oklar atıyor
Azir
Saldırı-Hareket eylemleri artık Azir'in askerleriyle uyumlu işliyor ve büyü kombolarından bazılarında temizlik yaptık.
Bu defa giderilen hatalarla karşımızda olmasa da, Azir'in koduyla bir yıllık savaşımız yetenek önyüklemesinde yaptığımız ince ayarlarla devam ediyor. Bu da Azir'in Shurima Değişimi'ni (ya da Shurima Kayışı veya artık E-Q kombosuna hangi adı veriyorsanız) artık daha kolay gerçekleştirmesi ve saldırı-hareket komutlarına daha iyi tepki vermesi anlamına geliyor.
Genel
AKICI KUMLARÇok kısa süre içinde peş peşe yetenekler kullanıldığında, Azir'in yetenek kullanımı akıcılaştırıldı
W - İleri!
UYUŞUKLUK YOKAktif bir kumdan askerin yakınındaki bir konuma saldırıyla hareket edilmesi, askerin en yakındaki geçerli hedefi kontrol etmesini sağlayacak
Bard
Aman geç kalma
'Oyun' adıyla anılan kozmik bağlayıcı güç artık 15 saniye erken başladığı için, Bard da öyle yapıyor.
Pasif - Gezginin Çağrısı
TINILARIN ORTAYA ÇIKIŞITınılar artık 50. saniyede ⇒ 35. saniyede ortaya çıkmaya başlıyor
Caitlyn
Q'nun ilk isabetten sonraki hasar azalışı küçültüldü.
Piltover Silahı'nı hem güçlü bir rahatsızlık verme hem de orta karar bir dalga temizleme aracı olarak tasarlamıştık; ancak şu anda iki görevinde de istenilen performansı vermiyor. İlk isabetlerdeki gücünü değiştirmedik ama bu durum, gözlerinin yaşına bakmadan kuleleri yıkma görevinde Caitlyn'e yardımcı oluyor.
DİKKAT: Şu anda bir hata barındırdığı için bu değişiklik henüz oyuna eklenmedi. Mümkün olursa bir yama güncellemesi ile oyuna eklemeye çalışacağız. En kötü ihtimalle 5.24 Yaması'nda geçerli olmasını bekleyebilirsiniz!
Pasif - Tam Kafadan
TADINI KAÇIRMADAN"Dan! Tam kafadan," repliğinin duyulma sıklığını düşürdük
Q - Piltover Silahı
HASAR AZALIŞIİsabet ettiği ilk hedeften sonra %40 ⇒ İsabet ettiği ilk hedeften sonra %33
Kha'Zix
Zırhı arttırıldı. Q'nun bedeli azaldı.
Yeni sezondan aldığımız bir ders varsa, o da saldırı gücü suikastçılarının şu anda pek de gözde olmadığı diyebiliriz. Bunun en önemli sebeplerinden biri, kullandıkları eşyaların kritik vuruş ihtimalini temel alan nişancılara uyum sağlayacak şekilde düzenlenmesi. Bu da Son Fısıltı gibi emektar eşyaların, katil ve ninjalar için temel eşya olarak etkinliklerini kaybetmesi anlamına geliyor. Bu uzun vadeli bir çözüm gerektiren, uzun vadeli bir sorun. Bu sorunla ilgilenirken, Hiçlik Yağmacısı'na bir ilkyardım paketi veriyor ve ormanda sürekli ölüm korkusu içinde dolaşmaktan kurtulup, makul bir kaynak idaresine kavuşmasını hedefliyoruz. Ne çelişki.
Genel
TABAN ZIRH24 ⇒ 27
Q - Korkularından Beslen
BEDEL25 mana ⇒ 20 mana
Lucian
Saldırı Gücü düşürüldü. R'nin güçlenmesi biraz daha geç etkili olacak şekilde düzenlendi.
Bir iki yama öncesine kadar Lucian'ın kimliği Graves gibi hasar patlamalarından beslenen atılgan şampiyonlarla fazla örtüşüyordu. Yeni Sezon Öncesi Dönem'le birlikte Lucian'ın artık böyle bir sorunu yok. Ancak yeni edindiği gıcır gıcır Canbiçen oyuncağı nedeniyle çok etkili bir güç kazandı. Fazladan saldırı gücü ve 1. yetenek seviyesindeki İnfaz'ın verdiği hasar, oyunun erken safhalarında çok yoğun bir baskı kurmasına sebep olduğu için bu aşamada (İnfaz'ın oyun genelindeki etkisine müdahale etmeden) bir tutam kısıntı yapmak faydalı olabilir diye düşündük. Sonuçta Lucian oyuna renk katan bir şampiyon. Tabii seçtiğiniz tek şampiyon olmadığı sürece.
Genel
TABAN SALDIRI GÜCÜ59,42 ⇒ 57,42
R - İnfaz
FİZİKSEL HASAR40/50/60 + 0,25 ilave saldırı gücü ⇒ 20/35/50 + 0,2toplam saldırı gücü
Miss Fortune
Can değerleri düşürüldü. W'nun saldırı hızı düşürüldü.
Miss Fortune'a ince ayar yapıyoruz. Güçlü ve zayıf noktalarının gayet güzel bir denge yakaladığını düşünüyoruz (takas ve alan etkili çatışmalarda harika, tek hedef üzerine sürekli hasar vermede zayıf); ancak kaba kuvvet çatışmalarında fazla rahat olması, birçok rakibi açısından başa çıkılması zor bir duruma dönüşebiliyordu.
Genel
TABAN CAN578 ⇒ 530
W - Caka
SALDIRI HIZI%60/75/90/105/120 ⇒ %60/70/80/90/100
Mordekaiser
Q'nun hasar hesaplaması değiştirildi. W'nun hasarı arttırıldı. E artık daha fazla kalkan yenilenmesi sağlıyor. R'nin Ejderha gücü artık yetenek seviyesine bağlı olarak artıyor.
Ah, Mordekaiser. LoL'ün en çok düzenlenen şampiyonlarından biri olarak yine müdahalemizden kurtulamıyor. Bu defa kartopu etkisi yakalama eğilimini törpüleyip, mücadele tarzını ezergeçer özelliğine daha uygun hâle getirmeyi hedefliyoruz.
Daha önce de sözünü etmiştik ama bir özet geçmekte fayda var. Ezergeçer şampiyonlar, büyük miktarda ve sürekli hasar verme becerisi kazanarak ayaklı birer savaş makinesine dönüşmek için hareket kabiliyetlerinden ödün verir. Ezergeçer bir şampiyonla oynarken (takımınızın da desteğiyle) doğru konum alabilirseniz rakiplerinize hayatı zindan edebilirsiniz. Ama bunu beceremezseniz, oyunda etkili olmanız hayli zorlaşır. Aslına bakarsanız Mordekaiser, kimliğinin hakkını büyük oranda veriyor; ancak 'sürekli hasar' kısmı tam olarak istediğimiz noktada değil. Sıçra - Q ile tek atanlar fazla söze gerek bırakmıyor zaten.
Öte yandan yaptığımız değişikliklerin Mordekaiser'i uzun vadede daha kararlı bir şampiyona dönüştürmesini istiyoruz ve E düzenlemesi de burada devreye giriyor. Sezon Öncesi Dönem'de Vadi'yi kasıp kavuruyormuş gibi bir görünümü yok ama bu değişikliklerle Mordekaiser'i daha sağlıklı bir noktaya taşıyabileceğimizi ve böylece dünya turnuvalarında falan %100 seçilen veya yasaklanan bir şampiyon olmaktan (kusura bakmayın) çıkarabileceğimizi umuyoruz.
Genel
SALDIRI MENZİLİ200 ⇒ 175
Q - Gürzlerin Hası
İlk vuruşun hasar katsayısı arttırıldı, ikincide değişiklik yok, üçüncününki düşürüldü. Özetle katsayılar x1/x3/x9 yerine x3/x3/x6 oldu.
KALDIRILDIKATLANARAK ARTIŞArdışık vuruşların verdiği hasarlar artık katlanarak (1-3-9 kat şeklinde) artmıyor. Bunun yerine ilk iki vuruş eşit hasar verirken (ikincide, eski ikinci vuruşa göre nispeten daha az hasar), üçüncü vuruş ilk ikisinin iki katı hasar veriyor.
İLK VURUŞ BÜYÜ HASARI4/8/12/16/20 (+0,25/0,2625/0,275/0,2875/0,3 toplam saldırı gücü) (+0,2 yetenek gücü) ⇒ 10/20/30/40/50 (+0,5/0,6/0,7/0,8/0,9 toplam saldırı gücü) (+0,6 yetenek gücü)
İKİNCİ VURUŞ BÜYÜ HASARIİlk vuruş hasarının 3 katı ⇒ 10/20/30/40/50 (+0,5/0,6/0,7/0,8/0,9 toplam saldırı gücü) (+0,6 yetenek gücü)
ÜÇÜNCÜ VURUŞ BÜYÜ HASARIİlk vuruş hasarının 9 katı ⇒ 20/40/60/80/100 (+1,0/1,2/1,4/1,6/1,8 toplam saldırı gücü) (+1,2 yetenek gücü)
W - Ölüm İşlemez
AKTİF HASARI70/95/120/145/170 ⇒ 50/85/120/155/190
E - Yıkım Sömürüsü
İSABET ALAN ŞAMPİYON BAŞINA KALKAN KAZANCIAzami canın %15'i ⇒ Azami canın %15/17,5/20/22,5/25'i
R - Mezarın Çocukları
BİTSİN ARTIKMezarın Çocukları bir rakibe hasar verirken kalkan erimesinin devreye girmemesine neden olan bir hata giderildi
EJDERHANI NASIL HATADAN ARINDIRIRSINRylai'nin Kristal Asası'nın Ejderha'nın normal saldırılarında %20 yerine, %40 yavaşlatmanın tamamını uygulamasına neden olan bir hata giderildi
EJDERHA SALDIRI MENZİLİArtık yetenek seviyesine bağlı olarak 500/575/650 şeklinde değişiyor
EJDERHA HAREKET HIZIArtık yetenek seviyesine bağlı olarak -50/0/50 şeklinde değişiyor
Quinn
Bir zamanlar kördük ama artık görebiliyoruz.
Quinn geçirdiği güncellemenin ardından güçlü ama gelgitli bir duruma geldi. Şu anda iki önemli özelliği var. Bunların ilki rakiplerini yüksek hasar patlamalarıyla katletmek, ikincisi ise haritadaki olağanüstü hareket becerisi. Quinn'in önde olduğu durumlarda, Quinn'in bu iki özelliği muhteşem iş görüyor; ancak geriye düştüğünde Demacia'nın Kanatları ikisinden de faydalanamıyor.
5.23 Yaması'yla birlikte Quinn'in hasar grafiğini önde olduğu durumlarda daha az can yakacak şekilde düzenliyoruz. Ayrıca Kanatlı Kör Eden Saldırı'ya yeniden 'kısmi' bir kör etme etkisi ekliyor ve Quinn'e bir miktar taktik beceri kazandırıyoruz. Karşınızda bir yakın dövüşçü mü var? Rakibinizi 'kör edip', Vurkaç'la uzaklaşabilir ya da Valor'u takım savaşının ortasına gönderip, rakibin takım arkadaşlarını kurtarma çabalarını boşa çıkarabilirsiniz. Quinn oynarken girdiğiniz düellolarda "Vurkaç yapayım, sonra da rakibin benden önce ölmesini umut edeyim," demekten fazla seçeneğinizin olmasını istiyoruz.
Pasif - Alıcı Kuş
YENİTABAN HASAR15-105 (1-18. seviyelerde)
ORAN1,5 toplam saldırı gücü ⇒ 1,16 - 1,5 toplam saldırı gücü (1-18. seviyelerde)
Q - Kör Eden Saldırı
İSİMKanatlı Saldırı ⇒ Kör Eden Saldırı
KALDIRILDIDAHA KARPUZ KESECEKTİKArtık rakibin eksik can miktarına bağlı olarak hasar vermiyor
KALDIRILDIELLERİM BOŞ KALDIArtık bir rakibi katlettiğinde bekleme süresinin yarısını geri kazandırmıyor
YENİGÖZLÜĞÜM NEREDEArtık ilk isabet alan rakibin 2 saniyeliğine Miyop olmasını, görüş mesafesinin 300 birime düşmesini ve takım görüşünün engellenmesini sağlıyor
YENİHİÇBİR YERİM TUTMUYORŞampiyonlar dışındaki birimler üzerinde kullanıldığında, hedefi saldıramaz veya büyü gerçekleştiremez hâle getirir
TABAN HASAR20/45/70/95/120 ⇒ 25/55/85/115/145
ORAN0,7/0,75/0,8/0,85/0,9 toplam saldırı gücü + 0,35 yetenek gücü ⇒0,80/0,95/1,10/1,25/1,40 toplam saldırı gücü + 0,5 yetenek gücü
R - Düşman Hattının Ötesi
İSMİ DEĞİŞTİRİLDİOyuncu Değişikliği ⇒ Düşman Hattının Ötesi
Skarner
Kristaller daha erken ortaya çıkıyor.
Pasif - Kristal İğne
TARAFSIZ KRİSTAL AÇILMA ZAMANI1:30 ⇒ 1:15
Zed
W'nun kullanım menzili ve atış hızı arttırıldı. R'nin erken safhalardaki hasar değeri arttırıldı.
Kha'Zix gibi Zed de yoğun Sezon Öncesi Dönem değişikliklerinde kötü zar atan şampiyonlardan biri oldu. Bu sorunları sistem düzeyinde çözme kararlılığımız devam ediyor; ancak Zed'e biraz oyun yapacak güç vermekten kimsenin canının yanmayacağını düşünüyoruz (Zed'in kurbanları hariç tabii. Onların canı fena yanacak).
W - Canlı Gölge
AZAMİ KULLANIM MENZİLİ600 ⇒ 700
ASGARİ KULLANIM MENZİLİ400 ⇒ 350
ATIŞ HIZI1500 ⇒ 1750
R - Ölüm İşareti
BİTİRİŞ HASARIİşaretliyken verilen hasarın %20/35/50'si ⇒ İşaretliyken verilen hasarın %30/40/50'si
Zilean
Pasifi artık aşırı düşük miktarda deneyim vermiyor.
Özetle Zilean'ın yeni Zaman Kumbarası hoş bir özellik olsa da, genelde takım arkadaşınızın seviyesini tamamlamak için gereken deneyim miktarı o kadar az oluyordu ki faydasını nadiren gördüğünüzü fark ettik. Artık Zilean bilgeliğini daha bol keseden dağıtıyor ve Zaman Bekçisi'nin yeteneklerinden daha çok fayda görmeniz için biraz fazladan deneyim sağlıyor.
Genel
HANGİ ZİLİ ÇALMAK İSTİYORSAN ONU ÇALYeniden hem Büyücü hem de Destek için önerilen eşya sayfalarına sahip
Pasif - Zaman Kumbarası
DENEYİM AKTARIMIArtık Zilean'ın kumbarada biriktirdiği deneyimin en az %15'ini aktarıyor. Fazlalık deneyim, hedefin bir üst seviyesine ekleniyor
Saldırı Menzili Değişiklikleri
Bazı şampiyonların menzilleri artıyor. Nunu ve Tahm Kench'inkiler hariç. Siz nedenini biliyorsunuz.
Sezon Öncesi Dönem varsayımlarımızı derinlemesine inceleyip değerlendirmek için en uygun zaman. Biz de saldırı menziline sadece kolu uzun şampiyonlar için ince ayar çektiğimiz bir şey yerine, temel bir istatistik gözüyle bakmaya karar verdik. Yakın dövüşçülerin saldırı menzillerini önce 125 ve 175 birimlik ama bunlarla da kalmayıp 225 birime uzanan "aşamalar" şeklinde değerlendireceğimiz düzenlemelerin ilkine soyunuyoruz. Bu da çatışma sırasında rakiplerine erişmekte zorluk çeken veya biraz sevgiye hasret kalmış bazı şampiyonlar için menzil ilavesi anlamına geliyor. Yakında bu değişikliklerin devamını getireceğiz ama en azından şimdilik Trundle devasa buz sopasıyla size vururken bir tuhaf görünmeyecek.
Gnar
MEGA GNAR SALDIRI MENZİLİ150 ⇒ 175
Nunu
TÜKET BOYUT AVANTAJI SALDIRI MENZİLİ137,5 ⇒ 125
Shyvana
EJDERHA BİÇİMİ SALDIRI MENZİLİ125 ⇒ 175
Sion
SALDIRI MENZİLİ150 ⇒ 175
Tahm Kench
SALDIRI MENZİLİ200 ⇒ 175
Trundle
SALDIRI MENZİLİ125 ⇒ 175
Zac
SALDIRI MENZİLİ125 ⇒ 175
Değişimli Yetenekler
Kılçık'a geçtiğinizi zannettiğiniz ama Leona'nın suratınıza kalkan geçirmeye devam ettiği zamanlar için.
HANİ BENİM ROKETLERİMKullanım etkisi bulunmayan değiştirilebilir yetenekler artık kitle kontrol etkisi altındayken de değiştirilebilecek:
Aatrox'un W - Can Alan/Kan Bedeli yeteneği
Cho'Gath'ın Cani Dikenler yeteneği
Jinx'in Q - Değiştir! yeteneği
Şampiyon Boyutu Düzenlemeleri
Çoğunuzun fark ettiği gibi şampiyonların boyutlarında bazı tutarsızlıklar söz konusu. Mesela devasa bir taş canavarı olan Malphite ufak tefek görünüyor, bazı yordle'lar insan boyutunda, daha neler neler. Elbette bu karakterleri yaşadıkları evrendeki boyutlarına göre ölçeklendirmeyeceğiz (öyle yapsak muhtemelen yordle'lara tıklayamazdınız ve Malphite haritanın neredeyse tamamını kaplardı) ama boylarını biraz çekiştirerek daha doğru bir hissiyat verebileceğimizi düşünüyoruz. Bütün şampiyonlar bahsedeceğimiz kurallara uymasa da belli başlı bazı temel yaklaşımlarımızı kestirebilirsiniz. Mesela bir tank mısınız? O zaman büyük ve heybetli görünmeniz gerekir. Suikastçı ve nişancıların esnek ve çevik görünmeleri gerekir; hantal değil.
Gerçi yukarıda bahsettiklerimizin dışında kıstaslarımız da var. Bazı kostümler şampiyonun normal hâlinden daha büyük görünüyordu (örneğin Bölüm Sonu Canavarı Veigar'ın normale göre devasa olduğu dikkatli arkadaşlarımızdan kaçmamış olsa gerek). Bu nedenle gerekli boyut düzenlemelerini yapmakta fayda gördük. Son bir not eklemek istiyoruz. Bu değişikliklerin hiçbiri şampiyonların isabet aldıkları alanlarıetkilemiyor. Bu değişikliklerin "Ufacık olmama rağmen o yetenek bana nasıl isabet etti?" veya "O devasa şeyi nasıl ıskalarım?" gibi yakınmaları biraz azaltmalarını tahmin etsek de çok çarpıcı bir değişim beklemiyoruz.
Aşağıdaki şampiyonlar yaklaşık %10 oranında büyütüldü:
Amumu
Dr. Mundo
Malphite
Olaf
Rammus
Shen
Warwick
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %5 oranında büyütüldü:
Darius
Gragas
LeBlanc
Leona
Mordekaiser
Morgana
Nunu
Renekton
Teemo
Veigar
Xin Zhao
Hokeyci Jax
Altın Kanat Kayle
Marki Vladimir
Nosferatu Vladimir
Vandal Vladimir
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %5 oranında küçültüldü:
Bard
Elise (Örümcek Hali)
Ekko
Fizz
Gangplank
Jayce
Kalista
Kassadin
Kha'Zix
Master Yi
Rek'Sai
Rengar
Rumble
Sion
Soraka
Tahm Kench
Tristana
Twisted Fate
Vel'Koz
Zebani Alistar
Ejderkanat Corki
Savaş Makinesi Kog'Maw
Aşağıdaki şampiyon ve kostümler yaklaşık %10 oranında küçültüldü:
Heimerdinger
Karthus
Lucian
Zed
Pofuduk Fizz
Bölüm Sonu Canavarı Veigar

Eşyalar
Avcı Tılsımı
Hasarı arttırıldı.
Temelde yemlemeyi seven menzilli şampiyonlar (veya büyücüler) için Tılsım, büyük canavarlar karşısında yeterince iş görmüyordu. Bu yüzden Tılsım'ın elinden tutmaya karar verdik.
YAKMA HASARI20 ⇒ 25
Doldurulabilir İksir
İyileştirme etkisi arttırıldı.
Tılsım'da yaptığımız değişiklikle aynı nedenden ötürü, oyunun erken safhalarındaki kaynak idaresini iyileştirmek için Doldurulabilir İksir'in iyileştirme etkisini arttırıyoruz. Doldurulabilir İksir 3 can iksirinden o kadar geride kalıyordu ki alması büyük bir riske dönüşüyor ve ileride daha fazla eşya alabilmek için yaptığınız yatırım yüzünden sizi zora sokuyordu.
YÜK BAŞINA İYİLEŞTİRME100 ⇒ 125
SÜRE10 saniye ⇒ 12 saniye
Guinsoo'nun Hiddeti
Birleştirme bedeli arttı.
Guinsoo'nun Hiddeti şu anda verdikleri hasarı uçurmak isteyen şampiyonların birinci tercihi. Bununla birlikte, gücünü gerçektenazaltmaya başlamadan önce Guinsoo'nun Hidetti'nin oyundaki etkisini tam olarak anlamaya çalışıyoruz. Ancak ondan sonra kesin bir karar vermemiz mümkün olacak. Anlayacağınız, Guinsoo'nun Hiddeti'ni bekleyen başka değişiklikler de olabilir ama bu değişikliğin önümüzdeki yama döneminde, özellikle de bu kadar erken alınmaması sayesinde bize daha net bir fikir vermesini umuyoruz.
BİRLEŞTİRME BEDELİ775 ⇒ 1075
Statik Hançer
Şampiyonlara yönelik hasarı arttırıldı.
Hançer + Bombardıman ikilisinin bu yarısının şampiyonlara yönelik toplam hasarını azaltarak, minyon dalgası ittirmede etkili ama Coşku'nun diğer geliştirmelerine göre daha az güç artışı sağlayan bir hâle gelmesini hedefliyoruz.
BÜYÜ HASARI1-18. seviyelerde 50-150 ⇒ 1-18. seviyelerde 30-100
MİNYONLARA YÖNELİK HASAR+%50 ⇒ +%75

MD

MD Hakkında -

Bu bir blog, internet camiasında açılmış pek çok blogtan kendini ayıran tek yönü ise okurlara güncel haberler, olaylar hakkında bilgiler vermek samimi bir anlatım ile okurlarına "Nasıl Yapılır?" içeriğinde makaleler paylaşmak ve bunun gibi pek çok içeriği reklamsız ve yalın bir anlatımlarla sizlere sunmak.

Mail adresiniz ile bloga abone olmak için :