17 Ekim 2015 Cumartesi

MD

Web sitesi altyapısı olarak kullanabileceğiniz harika bir open source CMS uygulaması: Subrion


Esas amacı blog yazmak olan WordPress’i türlü ızdıraplar çekerek e-ticaret sitelerine, şirket sitelerine evriltmeye çalışan, bu uğurda göbeği çatlayan geliştiriciler görüyorum. Yapmayın dostlar, yapmayın kuzucuklar. WordPress ne e-ticaret, ne de CMS (içerik yönetim sistemi) olarak kullanılmak amacıyla hazırlanmış bir sistem değil. Evet pek çok eklenti ve işlev kullanılarak türlü özellikler kazandırılabiliyor ancak yok yere şartları zorlamanın da manası yok.
Subrion, WordPress’e alternatif olarak tanıtmak istediğim bir uygulama değil. Açık kaynaklı (ve dolayısıyla ücretsiz), “blog altyapısı olarak da kullanılabilen” yeni nesil bir içerik yönetim sistemi, yani tişört. Kendiniz veya kuru bir portföy sayfasından fazlasına ihtiyaç duyan müşterileriniz için bin takla atmadan, gereksiz efor sarf etmeden kullanabileceğiniz, dilediğiniz şekilde özelleştirebileceğiniz bir uygulama.
Modüler yapısı, gelişmiş yönetim paneli, orta çapta görsel önyüz düzenleme mekanizması ile profesyonel olmayan geliştiriciler tarafından da rahatlıkla anlaşılabilecek nitelikte. Ayrıca isteyenler için ücretli emlak, oto galeri, sarı sayfalar ve web dizini gibi eklentiler de sağlıyor. Yönetim paneli içerisinden, tıpkı WP’de olduğu gibi uzaktaki hazır temalara ulaşabiliyorsunuz ve bu temalar çoğunlukla “premium” olarak ifade edebileceğimiz şekilde, kaliteli.
Mükemmel CMS’i ararken yolumun kesiştiği ve açık kaynak dünyasına henüz yeni adım atmış olduğunu öğrendiğimSubrion‘u her seviyeden geliştirici arkadaşa tavsiye ederim. Kullanmayacak olsanız bile muhakkak indirip yerel geliştirme ortamınıza kurun, dosya ve veritabanı yapısını inceleyin, yönetim panelini kurcalayın. Bazı durumlarda “İlle de WordPress” diye ısrarcı olmanın gereksiz olduğuna kanaat getirebilirsiniz.

MD

MD Hakkında -

Bu bir blog, internet camiasında açılmış pek çok blogtan kendini ayıran tek yönü ise okurlara güncel haberler, olaylar hakkında bilgiler vermek samimi bir anlatım ile okurlarına "Nasıl Yapılır?" içeriğinde makaleler paylaşmak ve bunun gibi pek çok içeriği reklamsız ve yalın bir anlatımlarla sizlere sunmak.

Mail adresiniz ile bloga abone olmak için :