17 Ekim 2015 Cumartesi

MD

Online resim sıkıştırma servisi: Compressor.io


Bir çok web sitesi sahibi, özellikle yüksek trafikli sitelere sahip olanlar bant genişliği tüketimi konusunda zaman zaman çeşitli sorunlar yaşarlar. Barınma maliyetlerini arttıran bu sorunun başlıca nedeni genellikle sitede yer alan büyük boyutlu resimlerdir. Resimleri optimize etmek, bir başka deyişle sıkıştırarak boyutlarından tasarruf etmek bu gibi sorunları çözmeye yardımcı olur. Ayrıca ziyaretçiler için çok daha hızlı ve kaliteli bir ziyaret deneyimi sağlar. Resimleri optimize etmenin bir çok farklı yolu var, kimileri bilgisayarlarına yükledikleri çeşitli yazılımlardan faydalanırken benim gibi online seven bazı insan evlatları da gelişen web teknolojilerinin sağladığı nimetlerden faydalanmayı tercih ediyor.Compressor.io‘da bu iş için başvurabileceğiniz kaynaklardan bir tanesi.
Şahsen ben mümkün olabildiğince kaliteli bir görünüme önem verdiğim ve işin aslı az biraz da tembel biri olduğum için, sitedeki yeni yazılara eklediğim 1110x400px’lik resimleri optimize etmekle uğraşmıyorum. Tabi biraz da arkamı koskoca Turhost‘a dayamış olmanın verdiği rahatlık var. Yine de kalite kaybını göze almam gereken durumlarda onlineresim sıkıştırma servislerinin kapısını çalıyorum. Benim bu olay için öncelikli tercihim yıllar evel tanıttığım, Yahoo’nun bir servisi olan Smush.it. Ne var ki o da Linkedin gibi güzel ülkemizde bir açılıp üç açılmadığı için (Evet, özellikle Linkedin’in eline bu konuda kimse su dökemez) Compressor.io gibi alternatif servislerin el altında bulunmasında fayda var.

MD

MD Hakkında -

Bu bir blog, internet camiasında açılmış pek çok blogtan kendini ayıran tek yönü ise okurlara güncel haberler, olaylar hakkında bilgiler vermek samimi bir anlatım ile okurlarına "Nasıl Yapılır?" içeriğinde makaleler paylaşmak ve bunun gibi pek çok içeriği reklamsız ve yalın bir anlatımlarla sizlere sunmak.

Mail adresiniz ile bloga abone olmak için :