3 Kasım 2015 Salı

Furkan

League of legends Çılğınlığı Berlin’de


Dünyanın dört bir yanından gelen 20 bine yakın kişi, dünyanın en çok oynanan online oyunlardan League of Legends’ın (LoL) dünya turnuvası finalini izlemek için Almanya Berlin Mercedes Benz Arena’yı doldurdu.
Tüm dünyada milyonlarca kişi tarafından oynanan League Of Legens’ın, eSpor alanındaki en büyük etkinliği olan League Of Legends World Championship 2015, Berlin Mercedes Benz Arena’da gerçekleştirildi.
15 bine yakın kişinin canlı olarak, dünya üzerinde de 30 milyona yakın kişinin online kişinin takip ettiği büyük final, Korea’s SKTelecom T1 (SKT) ve Koo Tigers takımlarının heyecanlı mücadelesi ile gerçekleşti.
Büyük bir heyecan ve çekişme içinde geçen final maçını 3­1’lik skorla SKT kazandı ve dünya şampiyonluğu kupasını kaldırdı.
70 milyon kullanıcı
Beşer kişilik takımların, sanal bir dünyada mücadele ettiği oyun, aylık 70 milyon kullanıcıya sahip. Dünyanın birçok yerinde bir spor dalı olarak tanınma yolunda ilerleyen League of Legends’ın profesyonel liglerinde mücadele eden takımlarda mücadele eden profesyonel oyuncular maçlara herhangi bir futbol takımı sporcusu gibi antrenmanlar yaparak, sağlığına ve beslenmesine dikkat ederek, diğer takım maçlarını izleyerek hazırlanıyor. Büyük şirketlerin sponsor olduğu bu takımlar, yıldız oyuncuları transfer etmek için yüksek bonservis bedelleri ödüyor.
Türkiye’de de giderek gelişiyor
eSpor’un Türkiye’deki profesyonel oyuncuları League Of Legends Ligi’nde mücadele ediyor. 8 takımın mücadele ettiği Türkiye liginde 100’e yakın profesyonel oyuncu mücadele ediyor. Beşiktaş’ın da kulüp olarak profesyonel takımı ile katıldığı League Of Legends eSpor ligine diğer şirketler sponsorluk vermek, diğer spor kulüpleri ise ligde yer almak için yakından ilgi göçsteriyor. Geçtiğimiz aylarda Türkiye’de gerçekleşen League Of Legens Büyük Finali’nde bir günde 10 bin biletin satılması ve Ülker Sports Arena’daki muhteşem atmosfer, eSpor’un Türkiye’de de günden güne büyümesini hızlandırıyor.
Tüm dünyada ilgi ile takip ediliyor
eSpor müsabakalarının tüm dünyada ilgi ile takip edildiğini belirten Riot Games Türkiye eSpor Direktörü Bora Koçyiğit, League Of Legends ve eSpor ile ilgili şunları söyledi: “Şu anda tüm dünyada hali hazırda eSpor’a ve Legue of Legends’a büyük bir ilgi var. Geçtiğimiz yıl Kore’de gerçekleşen final müsabakasını dünya üzerinde 27 milyon kişi izledi. Bu rakam Berlin’deki finalde de en az bu seviyelerde olacak. Türkiye’de de ciddi şekilde takip edilen League of Legends, genç nüfusumuzun fazlalığı nedeniyle ciddi potansiyel taşımaya devam ediyor. Önümüzdeki yıllarda ulusal yayın yapan TV’ler LOL maçlarını, eSpor müsabakalarını kanallarında yayınlamak isteyebilirler. Çünkü aynı diğer sporlar gibi oynamayan ama ciddi ciddi maçları takip eden bir kitle oluşmuş durumda.
22654312001_0755b99c7f_o_600x400

Rakamlarla eSpor ve League of Legends
Dünya üzerinde aylık olarak 70 milyon kişi LOL oynuyor.
Türkiye’de LOL’ü profesyonel olarak oynayan oyuncular eSpor’dan ayda yaklaşık 6 bin TL kazanıyor. Bu rakamın yanı sıra yayın ve sponsorluklardan da gelir elde ediyorlar.

Türkiye’de 8 profesyonel LOL takımı ve 100’e yakın profesyonel sporcu bulunuyor.
Dünyada eSpor’da en başarılı ülkeler Kore ve Çin. Avrupa ülkeleri de bu konuda hızla yükseliyor.
Espor’u 16­30 yaş grubu tercih ediyor. Bunun yüzde 80’ini erkekler, yüzde 20’sini ise erkekler oluşturuyor.
Türkiye’de ise oyuncuların yüzde 90’ı erkek, yüzde 10’u kadınlar oluşturuyor.
Türkiye’nin en iyi profesyonel LOL oyuncuları Naru, Thaldrin, Holyphoenlx ve Dubmledoge.
Dünyada oyun sektörü hızla büyüyor. Bu rakam 2013 yılında 75 milyar dolardı, şu anda ise 100 milyar dolara yaklaştı.
Türkiye’de oyun sektörünün büyüklüğü 2013 yılında 350 milyon dolarken, bugün 500 milyon dolara yaklaştı.
LOL maçlarını online’da herhangi bir müsabakayı tekil olarak 50 bin kişi izliyor. Önemli maçları ise 1.5 milyon tekil kişi izliyor.
Geçtiğimiz yıl dünya finalini tüm dünyada 27 milyon insan izledi. eSpor tüm dünyada büyük bir ilgi ve dikkatle takip ediliyor, bu trend gelişerek devam ediyor.
eSpor’un en büyük avantajlarından birisi seyircisinin de oyuncu olması. Böylelikle bu sporu interaktif hale getirmek çok daha rahat oluyor, insanlar bu nedenle kendilerini bu işin içinde hissediyor, çünkü devamlı olarak kendisinden bir şey, bir örnek buluyor ve müsabakaları öyle seyrediyor.
2 yıl içerisinde eSpor, dünyada ve Türkiye’deki büyük markaların önemli gündem maddelerinden birisi haline gelecek. Çünkü büyük potansiyel taşıyan ve genç nüfusu içinde bulunduran bir ortam. eSpor’un yaş grubu 16­30 yaş, yüzde 80 erkeğe­yüzde 20 kadın gibi bir dağılımı var. Türkiye’de ise bu rakam 90’a 10 şeklinde ancak bu oyunu takip eden kadın kitle inanılmaz derecede interaktif katılım sağlıyorlar.
Şu anda Süperlig’de oynayan takımların yarısı, buna Galatasaray, Fenerbahçe ve Bursaspor da dahil olmak üzere bize gelip ‘Nedir bu eSpor, LOL nedir’ diye geliyorlar. Bu alanda yapabilecekleri ile ilgili alternatifleri değerlendiriyorlar.

22012369094_dfa1264d4d_o_600x400

Hali hazırda Türkiye liginde 8 profesyonel LOL takımı var. Bu sporcuların maaşları, antreman yapmaları için ‘Gaming house’ları vs. Riot Games olarak biz karşılıyoruz. Ligde çok değerli takımlar oluşmaya başladı. 2015 yılının Türkiye lig şampiyonu Dark Passage gibi takımlar ciddi değerlere ulaşıyor. Artık bu takımlar sponsor almaya ve daha da tanınır olmaya başladılar.
Büyük şirketler bu alandaki potansiyelin farkında, takımlarıyla veya sponsorluklarla eSpor’un içinde olmak istiyorlar. eSpor’da en önemli faktör, LOL özelinde konuşursak takım oyunu olması nedeniyle çocukların sosyalleşmesine de destek olması. LOL, bireyse başarının değil takımla birlikte hareket etmeyi öğreten, mecbur eden ve başarının bu şekilde geldiği bir oyun.
eSpor’u 2020 olimpiyatlarına almak istiyorlar. Görüşmeleri sürüyor.. Türkiye’de bu işi profesyonel takımlarda yapan sporcular ayda en az 6 bin TL kazanıyor.
Riot Games olarak önümüzdeki yıldan itibaren kendi venue’mizi açabiliriz. Ülker Sports Arena’da yapılan Türkiye Büyük Finali’nde 10 bin bileti bir günde sattık, artık bu işe ciddi bir talep var ve kendi mekanımızı yaratıp, yıl içindeki lig maçlarını vs. burada oynatabiliriz. Çünkü seyirci anlamında ciddi bir ilgi var.

Furkan

Furkan Hakkında -

Bu bir blog, internet camiasında açılmış pek çok blogtan kendini ayıran tek yönü ise okurlara güncel haberler, olaylar hakkında bilgiler vermek samimi bir anlatım ile okurlarına "Nasıl Yapılır?" içeriğinde makaleler paylaşmak ve bunun gibi pek çok içeriği reklamsız ve yalın bir anlatımlarla sizlere sunmak.

Mail adresiniz ile bloga abone olmak için :